CS-1: Asistență tehnică și supervizare, inclusiv publicitate
Contractul de servicii de Asistenţă tehnică şi supervizare, inclusiv publicitate, pentru proiectul „Proiectul Regional de dezvoltare a infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţul Tulcea, a fost semnat în data de 09.11.2022 şi atribuit în urma licitaţiei, asocierii formate din TADECO CONSULTING – Resourcing Environmental Consulting – Romanian Soft Company si are o valoare de 22.743.012,68 lei lei fără TVA. Durata contractului este de 62 luni de la data emiterii ordinului administrativ de începere.
Durata serviciilor de supervizare va acoperi în totalitate durată proiectării şi durata de execuţie a lucrărilor din cadrul contractelor de lucrări, plus perioada de garanţie. Supervizorul are obligaţia de a-şi adapta programul, respectiv numărul de zile de activitate pentru experţii săi, în funcţie de stadiul lucrărilor, şi în consecinţă în funcţie de tipul de servicii ce trebuie prestate.
Obiectul si rezultatele contractului de AT
Obiectivul general al contractului de servicii
Prin contractul de servicii de asistenţă tehnică şi supervizare, inclusiv publicitate Consultantul va furniza servicii de management și suport pentru Unitatea de Implementare a Proiectului și pentru Beneficiarul AQUASERV S.A.Tulcea, în vederea implementării în bune condiții a „Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Tulcea”, astfel încât obiectivele POIM asumate de către OR prin Contractul de finanțare să fie atinse în limitele de timp și de buget aprobate.
Obiectivele specifice ale contractului de servicii de asistenţă tehnică
- Acordarea de sprijin calificat și eficient Operatorului Regional Aquaserv S.A.Tulcea în managementul ”Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Tulcea”, urmarind implementarea cu succes a acestuia conform prevederilor Contractului de Finanțare;
- Asigurarea publicității și promovării adecvate a măsurii, în vederea informării corecte a populației cu privire la lucrările de construcție și obiectivele propuse în Proiect, conform Manualului de Identitate Vizuală pentru Instrumentele Structurale 2014-2020 în România;
- Actualizarea și completarea modelării hidraulice a rețelelor de apă/canal în aria Proiectului;
- Asigurarea de sprijin pentru Operatorul Regional in implementarea sistemului GIS la nivelul intregii arii a Proiectului;
- Asigurarea condițiilor pentru gestionarea prin sisteme de management moderne și eficiente a rețelelor de apă și de canalizare din cadrul localităților și a aglomerărilor vizate de Proiect;
- Asigurarea implementării optime a contractelor de lucrări;
- Actualizarea strategiei de management al nămolului rezultat din procesul tehnologic al stațiilor de tratare apă și al stațiilor de epurare;
- Actualizarea strategiei și a planului de acțiune privind managementul apelor uzate industriale;
- Asigurarea suportului necesar Unitatii de Implementare a Proiectului privind implementarea programului de investiții curent și a programului de investiții pe termen mediu și lung;
- Actualizarea Devizului general, inclusiv a documentelor conexe și a analizei Cost- Beneficiu, ori de câte ori situația o impune;
- Asigurarea condițiilor pentru aplicarea Directivei privind apa potabilă, protecția surselor de apă, managementul schimbărilor climatice, al pierderilor de apă în rețea, în conformitate cu activitățile și rezultatele așteptate;
Obiectivele activităților de asistență tehnică pentru supervizarea lucrărilor Proiectului
- Îndeplinirea rolului de Supervizor (Inginer cf. FIDIC) pentru contractele de lucrări din cadrul Proiectului, fără a se limita la activitatea de supervizare a execuției;
- Asigurarea finalizării Lucrărilor conform prevederilor contractelor de lucrări încheiate între Entitatea Contractantă (OR Aquaserv S.A.) și Antreprenori;
- Asigurarea testării și funcționării cu succes a lucrărilor la finalizare, în timpul Perioadei de Notificare a Defecțiunilor/Perioadei de Garanţie;
- Asistența tehnică, pe întreaga durată de derulare a contractului de servicii, privind implementarea lucrărilor și în Perioada de Notificare a Defecțiunilor / Perioada de Garanţie;
- Implementarea cu succes a Proiectului va conduce la realizarea indicatorilor tehnici din punct de vedere al calității, costurilor și perioadei de timp;
- Asigurarea sprijinului pentru Operatorul Regional pe parcursul întâlnirilor lunare de progres ale Supervizorului cu toți Antreprenorii (contractorii de lucrări) în vederea stabilirii progresului Proiectului aprobat prin Decizia de finanțare;
- Atenuarea riscurilor asupra sănătăţii umane cauzate de descărcările de apă uzată netratată sau tratată insuficient, precum și eliminarea riscurilor de inundaţii, în urma atingerii indicatorilor specifici contractelor de lucrări;
- Realizarea de economii în ceea ce priveşte costurile operaţionale implicate de administrarea sistemelor de apă și canalizare
Rezultatele contractului de servicii de asistență tehnică pentru management, publicitate și supervizare
- Organizarea eficienta a Operatorului Regional Aquaserv S.A.Tulcea in implementarea cu succes a Proiectul, precum și a altor proiecte de investiții de valoare și complexitate similară cu proiectele de investiții promovate prin POIM (2014-2020), atât la nivelul resurselor umane, cât și al celor operaționale/tehnice;
- Implementarea Proiectului conform atat obiectivelor incluse în Cererea de finanțare și Studiul de Fezabilitate cat si a prevederilor Contractului de finanțare, cu incadrarea în bugetele alocate si cu respectarea termenelor stabilite;
- Realizarea unui sistem operational GIS pentru rețelele de apă și de canalizare;
- Asigurarea condițiilor pentru implementarea unui management al pierderilor de apă în rețeaua de distribuție a apei potabile în aria de operare a OR;
- Implementarea unui model hidraulic calibrat pentru sistemul de alimentare cu apă potabilă și de canalizare în aria Proiectului;
- Implementării planului de tarife conform prevederilor din Cererea de finanțare;
- Actualizarea la nivel judetean a Strategiei de management al apelor uzate industriale descărcate în rețeaua de canalizare si a managementului namolurilor si al altor reziduuri, luând în considerare noile localități și activități economice;
- Asigurarea conformării cu cerințele Directivei 2020/2184 privind calitatea apei destinate consumului uman si cu Directiva 91/271/CEE privind colectarea și epurarea apelor uzate în aria de proiect;
- Planificarea si Implementarea unei Campanii de publicitate eficientă privind Proiect; Asigurarea informarii periodicea publicului despre obiectivele și stadiul Proiectului, precum și despre obligațiile care îi revin în calitate de consumator al serviciilor asigurate de OR. În acest sens, ținând cont de necesitatea conectării consumatorilor la noile rețele de apă și de canalizare executate prin Proiect în scurt timp după finalizarea execuției, conform planului de acțiune asumat de OR, consumatorii vor fi informați despre drepturile și obligațiile care le revin în calitate de consumatori actuali și viitori ai serviciilor de apă și apă uzată;
- Finalizarea cu succes din punct de vedere al calităţii, costurilor și perioadei de timp a celor 18 contracte de lucrări, în conformitate cu Decizia de Finanțare, la parametrii și indicatorii aprobați și cu respectarea condițiilor din Contractul de Finanțare;
- Asigurarea unui Plan de investiții prioritare și a unui Master Plan Regional actualizat la sfârșitul Proiectului;
- Asigurarea unei monitorizari corespunzatoare a calitatii apei potabile.